Monday, 23 October 2017

Atasi tulang reput Osteoporosis

Wanita lagi2 ibu yang melahirkan anak sangat memerlukan OSTEMATRIX SHAKLEE ini kerana wanita ramai yang mengalami reput tulang sakit sendi(masalah tulang)

Saya tersangat sukakan OSTEMATRIX SHAKLEE ni...Antara sebabnya saya tak suka minum susu.

SAYA seorang wanita mempunyai 3 orang anak.Tidak suka minum susu.So kat mana saya perlu cukupkan kalsium dalam badan saya.
OSTEMATRIX SHAKLEE dapat melengkapkan kalsium dlm badan saya.

adakah  saya buat pilihan yang tepat dengan mengamalkan kalsium dari produk shaklee?

Ostematrix shaklee ni dah lengkap dengan 7 mineral sebab nak maksimumkan kadar penyerapan calcium oleh badan.

Dalam sebiji caplet ostematrix ade mengandungi

Calcium 250mg
Vitamin D3 100IU
Magnesium 100mg
Zink 10.4mg
Kuprum 0.05mg
Mangan 0.05mg
Boron 0.75mg

kira dah complete dah

ostematrix ni.. kandungan dia yg paling banyak adalah kalsium

APA ITU CALCIUM?
Kalsium adalah salah satu mineral yang penting untuk badan kita.
Dalam badan kita ni... yang paling banyak adalah Calcium la berbanding mineral2 yang lain.

Calcium paling banyak disimpan dalam badan kita dekat gigi dan tulang. Iaitu sebanyak 99%.
Selain tu ada dalam darah, otot dan cecair2 sel badan kita.

Ia sangat penting untuk membina dan mengekalkan kesihatan tulang dan gigi kita.

Tulang yang sihat tu boleh diibaratkan menubuhkan ‘calcium bank account’. Dalam badan pon ada bank jugak. Hehehe
Ye laa.. tulang ni tisu yang hidup dan sentiasa ‘turnover’, simpan calcium dan keluarkan calcium setiap hari.

Jadi kalau sumber calcium kita tak cukup, untuk jalankan proses badan kita yang lain, ia akan tarik calcium yang ade dalam tulang kita. Lama2 tulang makin kurang calcium, maka semakin cepat la ia lemah, merapuh dan mereput.
Takut tak?

kalsium ni penting sebab dia byk pengaruhi aktiviti badan kita.

KENAPA CALCIUM PENTING?
1)    Salah satu mineral yang paling penting untuk badan manusia.
2)    Ia membantu membentuk dan mengekalkan tulang dan gigi yang sihat.
3)    Calcium yang cukup dalam badan boleh membantu mencegah osteoporosis.
4)    Menghantar dan menerima isyarat saraf badan.
5)    Melegakan dan merehatkan otot.
6)    Mengawal dan mengeluarkan hormone dan enzim badan.
7)    Mengawal degupan jantung yang normal.
8)    Mengawal tahap kecairan darah.

gigi..tulang.. nak bergerak.. organ2 dalam badan semua perlukan kalsium

so sgt penting la nak pastikan kalsium sentiasa cukup


Kenapa wanita cepat kehabisan Kalsium dalam badan?


Cuba perhatikn kenapa nenek lebih cpt bonggok dari atuk..why? Sbb nenek byk derma kalsium kpd zuriat2..setiap zuriat mgambil lebih dr 1 kg kasium..bygkn mak kita yg beranak 10 org.

Bagi suami yg sygkn istri jadikan hadiah supplement ni demi tulang yg kuat bantu para isteri agar tidak sakit sendi dan lenguh sana sini..Sesungguhnya galian kalsium magnesium ni lebih bernilai dari emas!! Jgn lupa hadiahkn pd ibu ayah  yea.

Cari kalsium supplement yg ada kajian sains..ada formula campuran kalsium+magnesium+phosporus+vit D++ dlm kadar seimbang agar pnyerapan berlaku dgn mudah...cepat larut dan di serap k dlm pembuluh darah dgn selamat.





1 botol Rm61.50


Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm80.00 (termasuk cas penghantaran) seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi Ida Rashid untuk keterangan lanjut.

Anda boleh membuat belian di mana-mana cawangan dengan harga Ahli.Saya boleh membantu anda mendaftar hanya melalui Online.

Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:

Pengedar Shaklee (SID : 920212)

call/sms : 012-230 0921
www.wasap.my/60122300921  (klik)
FB: Ida Rashid
www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com

cash on delivery ➡
Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,
Bandar Kinrara,Equine Park


2 comments:

  1. kena makan sokmo ostematrix ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah..klu terlending dh sanggup bangun gi telan 4bj oste.

      Delete