Saturday, 30 September 2017

KEBAIKAN VITAMIN C SHAKLEE-012 2300921

hai hai hai hari ni Kekda Awal masuk ofis,Almaklum la cuti ni malas lak nk keluar jogging.Lagi2 anak kecik ni tak bangun lagi.

SUSTAINED RELEASE 
Vita-C plus

Baca kelebihan dan Khasiat vita-c plus ⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇






Apa yang best sangat dengan Vitamin C Shaklee ni :-

✏Membentuk Kolagen - Vitamin C akan membantu merangsang pembentukan kolagen, sebab tu bile kita ambil suplemen kolagen, kene cek disertakan sekali tak Vitamin C dalam suplemen kolagen tu. Sebab kalau tiada maka kurang berkesanlah suplemen kolagen yang anda beli tu.
●Kolagen merupakan sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Maka ianyA  mampu mengurangkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.
.
.
✏Mengurangkan Simptom Pendarahan - Bila badan kita kurang Vitamin C, gusi kita akan senang berdarah, kulit lebam, cedera pun lambat nak pulih. Kulit jadi kering, kasar dan ruam
.
.
✏Meningkatkan Sistem Imun Badan - Vitamin C membantu sel darah merah yang sihat untuk menyerap zat besi dengan lebih baik. 
●Ianya juga membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman.
●Menguatkan sistem imun       ●Mengurangkan asthma dan alergi hidung dan kulit.
●Menyingkatkan waktu pemulihan ketika sakit.
●Terdapat bukti yang menyatakan pengambilan Vitamin C untuk mengatasi masalah batuk dan selsema mampu mengurangkan simptom sakit yang lebih serius seperti pneumonia dan jangkitan paru-paru
.
.
✏Memerangi Kanser - Vitamin C merupakan satu-satunya antioksida yang berkuasa meningkatkan interferon semulajadi badan.  
●Merangsang pengeluaran T-sel untuk melawan sel-sel kanser 
●Membuang bahan kimia berbahaya dari badan kita dengan berkesan.
●Menghapuskan radikal bebas seperti sisa toksik bahan kimia  dan pencemaran asap rokok sebelum ianya menyerang sel-sel kita.
●Radikal bebas boleh menyumbang kepada masalah kesihatan seperti kanser, sakit jantung dan artritis
.
.
✏Mencantikkan Kulit - Jika setiap hari kita mengambil Vitamin C secara konsisten, ia mampu menjadikan kulit kita lebih cerah.  
.
.
✏Melambatkan proses penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen penyebab utama kejadian jeragat. So cara kawal jeragat ialah dengan mengambil Vitamin C setiap hari



25 khasiat Vitamin C

1. Membantu melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Juga diperlukan utk membantu membina kolagen iaitu struktur protein penting dalam tisu penyambung.

2. Mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yg berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan dan selesema. Juga mengawal alergi yg menyebabkan demam.

3. Anti-oksida yang sangat hebat dan berkesan dalam melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat".

4. Merendahkan tekanan darah tinggi.

5. Memastikan saluran darah mengembang dengan baik.

6. Membantu mengurangkan kadar plumbum dalam darah secara mendadak.

7. Membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal.

8. Membantu badan mengatasi tekanan dengan mengawal paras tekanan, hormon dan kortisol yang tinggi.

9. Pupil mata kita memerlukan Vitamin C untuk berfungsi dengan baik.

10. Melindungi sel dari kemusnahan DNA dan mutasi seterusnya mengelak dari barah untuk jangka masa panjang.

11. Membantu penghasilan dopamine dalam sistem saraf serta membantu fungsi adrenal dalam meningkatkan tenaga dalam badan.

12. Menghalang terkena sakit jantung dengan menghalang radikal bebas dari merosakkan dinding arteri yang boleh menyebabkan pembentukan plak

13. Mengawal paras gula dan mengurangkan risiko diabetes dan memulihkan simptom sedia ada.

14. Vitamin C yang rendah mempunyai risiko terkena asma. 

15. Melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. 

16. Membantu penghasilan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.

17. Menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat.

18. Melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

19. Membantu sistem aliran darah.  Juga memperbaiki rupa dan tekstur kulit.

20. Meningkatkan pertumbuhan rambut yang sihat, kuat dan lebat.

21. Membantu melawan bakteria atas kulit kepala. Ia membuang kelemumur dan membantu rambut untuk tumbuh dengan sihat. Ia juga mengelakkan kulit kepala dari gatal dan kering.

22. Mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.

23. Membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari. Ia penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.

24. Mengelakkan alopecia dan masalah botak bagi lelaki.

25. Membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut.

TESTIMONI VITA-C PLUS

1)
baru habis study kelas..baru tau vit c shaklee di ekstrak dari jagung hihi

sblm pregnant hrtu sy consume vit c + vit e.perubahan palin ketara selain kulit cantik is parut caesar sy dah takde keloid and x nampak mcm parut. saya senang naik keloid kalau ada parut.

tapi haritu suruh suami tengok parut caesar, dia pun takjub. suami kata mcm x pernah operate je hihihi

skrg x makan vit e dah sbb pregnant tp teruskan makan vit c je. 

i loikeee vit c ❤️❤️❤️

2)
Saya amalkan vit c shaklee elergik gatal2 badan dah xde,bersin2 setiap pagi pun xde,kulit plak lembut je sampai cik abam suka pegang2 n usap2 katanya gebu.hahahaha.tumit kaki dah tak mmcm penyapu lidi kasar n xselesa ke sebelum ni

3)
Akak pn lama2 dah susah nak dpt selsema demam.. If not dulu pantang hujan renyai2 tu kena sikit pun dah sokseksoksek hidung + demam.. Alhamdulillah skrg ni dgn izinNya juga dah bleh selamber jer kena hujan yang angin kuat tu amik antar anak sekolah 😁

4)
Masalah sy, sy senang sangat kena selsema. Rumah mertua ada bela banyak kucing. Jadi tiap kali balik ke sane, mesti selsema, terbaring pening. Malu jugak la kan sebab tiap kali balik sane, asyik demam selsema je kan.

Jadi saya cuba ikhtiar dengan vita c. Tiap kali plan nak balik umah mertua, 2-3 hari sebelum balik, saya akan pasang 'perisai' cukup2 (makan vita c 2biji pagi, 2biji malam).

Sejak tu sampai sekarang, Alhamdulillah bila balik umah mertua dah takde selsema terbaring lagi dah. Cergas sepanjang hari sampai mak mertua pun tersuka dengan vita c hehee 😁😁


Bestkan vitamin c ni lagi 1 vitamin c ni tahan lama 1 botol untuk 6 bulan kalau kita amalkan secara santai2x,kalau nak cepat skit kesannya kena rajin 1 bjii malam 1 biji pagi so jadi la 3bulan...uittt tu pun dah kita lama.
Dah ler murah berbaloi plak tu produk plak terbaikkk..

sebotol rm103.35


Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:

call/sms : 012-230 0921
www.wasap.my/60122300921
FB: Ida Rashid
www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com

cash on delivery ➡
Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,
Bandar Kinrara,Equine Park



No comments:

Post a Comment