Supplement Untuk Bakal Ibu

Assalamualaikum....


Petang-petang ni best tido kan...tapi anak-anak je tido.saya jarang tido petang...so boleh la buat entri sikit..harini teringat ofismate tadi, masa meeting terpandang muka dia. memang pucat je muka. Sebenarnya dia sedang mengandung anak kembar. waah..best kan..tapi tu la yang kesian nya...tengok muka dia memang tak bermaya, selalu je MC, tak larat katanya... So saya cuba mendekati dia untuk suggest kat dia supplement untuk ibu-ibu mengandung. Shaklee ada semua supplement...tu yang best shaklee ni...nak tau apa saya suggest kat dia....


B-Complex

Lengkap dengan 8 kumpulan Vit B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil. Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat lemak & protein, Anti stress, menukarkan makanan kepada tenaga dan membantu ibu-ibu sentiasa berfikiran positif. Vitamin B juga menjadikan wajah ibu cantik berseri dan tidak kusam.







Vitalea Iron formula - sumber iron

Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi, Mempunyai patented Sisten Penyerapan Bioaktif untuk memastikan peningkatan penyerapan asid folik kritikal. Membantu meningkatkan HB ke paras normal semasa hamil bagi ibu yang mempunyai darah rendah.


OsteMatrix - Kalsium 

Sumber kalsium mencukupi bagi memastikan bayi yang bakal lahir mempunyai tulang dan gigi yang sihat. Kalsium membantu mencegah kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan. Selain itu ia juga dapat membantu pelawasan dan penyusuan susu ibu.

Omega Guard - Kaya Dengan DHA dan EPA

Membantu pembentukan sel otak bayi. pengambilan omega guard ialah selepas bulan ke-4 kehamilan (trimester ke 2). Anak-anak yang ibunya mengambil supplemen Omega-3 mempunyai nilai yang lebih tinggi pada koordinasi mata dan tangan. Kemampuan berbicara yang lebih cepat dan penguasaan kosa kata lebih banyak berbanding ibu yang tidak mengambil omega-3.

ESP - Sumber protein 

Protein merupakan nutrien yang diperlukan oleh bayi, asid-amino yang membentuk protein merupakan bahan binaan badan. Protein diperlukan untuk membaikpulih dan penjagaan tisu ia penting untuk tumbesaran dan perkembangan bayi yang sihat. Kebaikan untuk ibu, menambah darah, menguatkan sistem ketahanan badan, mencegah komplikasi kehamilan. Manakala untuk bayi pula untuk membina sel darah merah dan tisu otot, membina iru yang menyalurkan khasiat dari ibu, menyokong perkembangan sempurna otak bayi terutama semasa trimester ke-3.





Kakak tadi dah order 1 set.tapi omega guard dia tak ambil..omega guard untuk trimester ke 2 dan keatas sahaja..hehe...semoga dia beroleh kesihatan dan baby pun baik-baik saja. Kalau kembar lagi la perlu double triple supplement nak kena ambil kan...In Shaa Allah Shaklee dapat membantu.

Yang lain-lain kalau nak order boleh la contact saya. Di atas cadangan sahaja. dan boleh diambil ikut keperluan dan budget. Jangan risau...boleh contact saya untuk maklumat lanjut.

0 Comments:

Post a Comment