Lawatan Ke Zoo Johor

Assalamualaikum dan selamat malam.Baru sempat simpan dalam ni kenangan anak-anak pergi ke Zoo Johor 27/10/2019.Sebenarnya tak terfikir pun nak pergi Zoo Johor ni.Mulanya nak pergi rumah adik Kekda.Alang2 adik Kekda bawa berjalanlah.Fikir berjalan untuk anak2 tu bawak pergi Zoo.Adik plk cakap murah jek Dewasa rm2 kanak2 rm1.Wooo murah sangat.

Dalam kepala Kekda kalau harga murah mesti tak best n cikai2 jek binatang yang adakan.Tapi bila dah masuk mak ai puashati, banyak jenis jugak ler binatang ada dalam tu macam Harimau,Singa,Burung2,Gajah,Orang Utan dll.

Memang best tau,Kekda pun teruja dah lama jugak la xtengok binatang semua tu.



Bergambar tu wajib


Along ,Kak Ngah n Adik bergambar dengan sepupu dorang




Ralit ngan hamster baru beli dalam tu jugak.suka ada binatang kesayangan sekarang ni manja sangat haih ngan dorang.


Yeah gambar Kekda pun ada.hihi


Ramai2 pergi ni seronokkan


Alamak tiger kecik adik leh duduk


Unta depan hidung haaaa kauuuu.Tapi ok la berani bagi makan.Makanan unta kena beli rm2 jek


Suka yeee



Kak Ngah takut2 berani


rehat nampak pak belang ngan mak belang.

hihi gambar tak banyak Kekda ambil sebab sibuk melayan anak2 tanya itu ini.Kalau pergi Johor jangan lupa tau masuk/lawat Zoo Johor.Sangat berbaloi dan puashati.Makanan dalam tu pun murah2 dan boleh di terima dik akal harganya.

kalau yang dh pergi 
Zoo Johor bolehlah share2 apa yang best sebab Kekda tak lawat habis pun sebenarnya coz MIL  Kekda tak join dia tunggu dalam kereta.So kesian tunggu lama2.Almaklumlah tak larat nak follow geng aktif ni.

ok terima kasih sudi baca tau.Semoga dirahmati dan disayangi juga di panjangkan umur




Continue Reading

SIAPAKAH YANG PERLUKAN PROTEIN (ESP SHAKLEE)

Siapa yang perlukan PROTEIN???





# AHLI BINA BADAN / AHLI SUKAN
Otot perlukan sokongan semasa anda melakukan latihan rintangan.
Ambil lebih banyak protein untuk:
• Membina semula dan memperbaiki otot.
• Membina otot tanpa lemak untuk tubuh badan lebih kuat, lebih cepat dan cergas.
TIP: Untuk kesan yang lebih baik, ambil minuman/ makanan berprotein sebelum dan selepas senaman.



#BAKAL IBU
Apa yang baik untuk ibu juga baik untuk bayi.
Ambil lebih protein untuk:
• Menyokong pertumbuhan sel bayi yang sihat.
• Membantu pertumbuhan dan perkembangan bayi terutamanya semasa trimester kedua dan ketiga di mana bayi mengalami proses perkembangan yang cepat.
• Membantu bakal ibu meningkatkan otot tanpa meningkatkan lemak.




#IBU YANG MENYUSUKAN BAYI
Ibu yang menyusukan bayi memerlukan dua kali ganda lebih protein berbanding ibu yang tidak menyusukan bayi.
Ambil protein untuk:
• Mengekalkan kesihatan ibu untuk penghasilan susu ibu.
• Pertumbuhan dan perkembangan optimum bayi kerana protein adalah antara komponen penting di dalam susu ibu.



# MEREKA DI PERTENGAHAN USIA
Apabila anda memasuki usia pertengahan, badan anda mengalami penurunan dalam prestasi termasuk kehilangan otot adalah antara isu yang akan dialami.
Ambil lebih banyak protein untuk:
• Melambatkan penuaan dengan menggabungkan pengambilan protein dengan senaman untuk mengekalkan jisim otot dan kecergasan.
• Risiko yang lebih rendah terhadap masalah kesihatan berkaitan dengan jantung seperti kolesterol tinggi.
TIP: Tambah 25g protein soya ke dalam diet harian anda kerana ia telah dibuktikan mampu untuk mengurangkan risiko paras kolesterol yang tinggi.



# MEREKA YANG MENJAGA BERAT BADAN
Seseorang yang mengalami kadar metabolisme tinggi membakar lebih banyak kalori berbanding dengan sesorang dengan kadar metabolisme yang rendah.
Ambil lebih banyak protein untuk:
• Meningkatkan rasa kenyang yang lebih lama.
• Membantu mengawal pengambilan kalori untuk pengambilan makanan seterusnya.
• Mengekalkan jisim otot kerana lebih banyak otot anda, lebih tinggi kadar metabolisme anda.



# PENGGEMAR MANISAN
Pemakanan yang tinggi dengan gula membawa kepada peningkatan paras gula dalam darah, dimana ia akan mempengaruhi fungsi jantung dan menyebabkan keradangan dalam badan.
Ambil lebih protein untuk:
• Menstabilkan paras gula dalam darah.
• Membantu mengurangkan keradangan, paras kolesterol dan kepekaan insulin.



## ESP ialah minuman tinggi protein dan merupakan protein tumbuhan-tumbuhan iaitu daripada kacang soya.  ESP BUKAN air soya.  ESP BUKAN pemprosesan kacang soya menjadi air soya!
     **protein di dunia terbahagi kepada dua sumber iaitu protein haiwan dan protein tumbuh-tumbuhan.

## Shaklee hanya menggunakan kacang soya non-GMO.  Maknanya sifat kacang soya itu tidak diubahsuai semasa ia melalui pemprosesan.  IPP (Identity Preserved Program) digunakan untuk memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik daripada benih hingga kepada pengeluarannya.



APA ITU ESP?

ESP adalah PROTEIN.
Dan protein adalah makanan sel. So cuba bayangkan sel sel yang halus tu dapat makanan yang elok sihat dan semula jadi, Insyallah dengan izin Allah effect dia akan pergi ke seluruh tubuh badan kan? Kulit jadi cantik, sihat, bertenaga dan banyak lagi.
Tapi , macamana kalau tak cukup protein? Apa akan berlaku?
Kalau tak cukup protein, badan kita akan terasa lemah, lesu, tak bermaya..akhirnya menggeletar.
Boleh akibat gastrik.
kolesterol tinggi, tekanan darah rendah..jadi pening.
Punca ulser perut + ulser usus.
Luka lambat sembuh akhirnya berparut.
Ganggu penglihatan / lama kelamaan jadi kabur.
Antibodi tak kuat.
Bila kurang protein, badan tak boleh lawan penyakit yang datang sebab kurang ketahanan.




Continue Reading

Testimoni ESP shaklee dan kebaikannya

Puan Wawa :Tidak kena gastrik lagi
Wawa dulu ada pengalaman gastrik teruk sampai pengsan.Ini waktu zaman belajar 2010/2011.
Tak boleh langsung lapar,tak boleh langsung kenyang.Alih-alih badan yang kurus kering makan cukup syarat.

PUASA PENUH,MENYUSUKAN DAN PREGNANT ANAK KE-2

Pengalaman hamil kali ke 2 dengan ESP,Masa bulan puasa tahun lepas ,,pregnant 8 bulan + menyusukan Si Kakak yang berumur 3 tahun.

Family tidak percaya sebab nampak sihat dan bertenaga je,siap boleh puasa penuh walaupun dah sarat dan sibuk dengan kerja-kerja bisnespada waktu siang.





PARUT HILANG CEPAT

ESP terbaik bagi saya untuk parut ofkos.Sangat berbeza bila ambil ESP.Masa naik jerawat,parut cepat hilang.kalau tak,dulu parut akan lambat hilang dan kulit muka rasa tegang dan anjal juga.





BADAN BERTENAGA & SUSU CUKUP UNTUK BABY

Saya consume ESP untuk menyusu anak ke2.Alhamdulillah Esp bantu saya sihat.susah demam,bertenaga,susuuntuk anak saya mencukupi dan mengenyangkan anak saya.Dia tidur pun lebih lama.
Yang paling best,kulit saya pun cerah dan licin.Alhamdulillah nampaklah kulita saya ni sihat.Saya memang tak boleh miss ESP ni,if termiss sekali rasa tak lengkap je hidup .



Kebaikan ESP Shaklee

1.Esp untuk kulit
*mengekalkan kulit muda dan sihat
*Memudarkan dan menghilangkan kulit berparut,bekas jerawat dan stecmark
*Mencerahkankan kulit dan menyerikan dan tiada lagi kulit kusam
*Menganjalkan dan menegangkan kulit termasuk payudara dan punggung.
*Memperbaiki kulit berminyak dan juga kering
*Memperbaiki kulit berminyak dan juga kering
*Memperbaiki kulit berminyak dan juga kering
*Memudarkan jeragat
*Memulihkan kedutan pada kulit
*Melambatkan proses penuaan kulit
*Mempercepatkan proses penyembuhan luka
*Mencantikan kuku dan menyihatkan kuku supaya tidak mudah patah atau terkupik
*Menganjalkan dan menegangkan kulit termasuk payudara dan punggung
*Memperbaiki kulit berminyak dan juga kering

2.ESP UNTUK KESIHATAN

*Meningkatkan sistem imunisasi tubuh
*Memperbaiki migrain dan insomnia.
*Membantu mengurangkan paras kolesterol
*Merendahkan bacaan Diabetes dengan menstabilkan paras glukosa
*Mencegah osteoporosis, tulang reput atau rapuh. 
*Di dalam ESP ada kandungan kalsium juga.
*Mencegah penyakit jantung
*Menghalang pembentukan batu karang yang kebiasaanya dialami oleh orang lelaki.
*Kandungan asid amino penting bagi membantu membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain.

 3. ESP untuk Rambut

*Melambatkan proses rambut yang beruban
*Memperbaiki dan mengawal rambut gugur. Protien dalam ESP akan membantu menguatkan rambut. 

4.ESP untuk tenaga

*Memberi dan membekal tenaga segera kapada tubuh. Tubuh tak mudah berasa letih dan mengantuk sebaliknya berasa lebih cergas.

5. ESP UNTUK LELAKI

*Memulihkan dan menjaga kesihatan fungsi prostat lelaki.

6.ESP UNTUK MEMORI

*Membantu menguatkan memori dan ingatan serta lebih fokus.

7.ESP UNTUK MENCEGAH KANSER

*Genistein yang ada di dalam kacang soya berkeupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah perebakan sel-sel kanser. Ia juga penting untuk memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Secara tidak langsung, ia membantu mecegah kanser rahim dan ovari dan prostat.

8. ESP untuk Kesuburan / Ikhtiar Hamil 

*Membantu menguatkan otot dan memelihara rahim wanita.
*Membaikpulih sel-sel yang rosak kepada sel yang sihat untuk sistem badan yang sempurna
*Membantu menstabilkan hormon wanita agar lebih teratur.
*Untuk lelaki, ia membantu menghasilkan sel sperma yang lebih berkualiti.
*Menurunkan koelsterol tinggi kerana ia boleh menjejaskan kesuburan kerana hormon yang mematangkan telur tidak dapat dihasilkan
*Mengawal paras gula dalam darah. Gula tinggi boleh merosakkan sel telur yang akan membawa kepada risiko keguguran atau kecacatan janin.

9.ESP UNTUK IBU HAMIL

*Menguatkan rahim si ibu
*Protein ESP penting untuk membantu dalam pembentukan otot bayi. 
*Membantu si ibu lebih cergas masa hamil.

10.ESP UNTUK PENYUSUAN

*ESP membantu meningkatkan dan membanyakkan susu ibu. Susu ibu jadi lebih pekat dari biasa dan bayi cepat kenyang.

11.ESP UNTUK HORMON WANITA

*ESP mengandungi kacang soya yang ada kadungan Isoflavon. Isoflavon ini baik untuk hormon wanita dan membantu memulihkannya. Ia mengeluarkan darah kotor dan menggantikan dengan protein yang diperlukan.
*ESP juga membantu mengawal emosi yang tidak stabil semasa datang bulan atau PMS dan wanita yang menopause.

12.ESP UNTUK KURUS

*Meminum ESP akan memberi anda rasa kenyang yang agak lama. Jadi ia dapat mengawal selera dan nafsu makan anda. Bila selera makan terkawal, ia memudahkan lagi proses kurus anda.

13.ESP UNTUK GASTRIK

*Disebabkan ESP membuatkan anda rasa kenyang, maka ia dapat membantu mencegah gastrik datang.
*Ia juga membantu mengatasi masalah angin dan ketidakselesaan perut terutama orang gastrik.
*Protein ESP dapat membaik pulih sel-sel di dinding perut yang rosak akibat hakisan asid gastrik. Ini boleh memperbaiki pedih ulu hati dan sakit perut apabila ada gastrik menyerang.

14.ESP UNTUK PUASA

*ESP memberi tenaga jadi anda dapat menjalani ibadah puasa dengan lebih baik dab cergas. Malah, ESP juga boleh dibuat minum pada waktu









cash on delivery ➡



Seri Kembangan,Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 

Continue Reading

Keistimewaan dan Kelebihan Vitamin C Shaklee (Sustained Released Vita-C Plus)


1 tablet vitamin c shaklee bersamaan dengan 7 biji buah oren.Kita memerlukan 7 biji oren untuk kekal cantik dan aweks muda.Adakah mampu kita makan 7 biji sehari oren?
Berapakah harga 7 biji oren di pasaran?7 biji hampir rm10.
Vitamin SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS ini mengandungi 180 biji dalam 1 botol.1 botol bertahan 6 bulan.

jimat jimat jimat jimat


Kenali vitamin c shaklee.
Vitamin C atau dikenal dengan asid absorbic ini mempunyai peranan yang sangat penting dalam pembentukan kolagen yang membantu meningkatkan sistem imuniti tubuh serta membantu penyerapan zat besi.


*Manfaat Vitamin C untuk Kulit
~Mencerahkan kulit, membuat kulit sihat dan bercahaya
~Memperbaiki tekstur kulit yang kusam dan pucat
~Melindungi kulit dari radikal bebas
~Mengurangkan proses pigmentasi akibat pengaruh UV B
~Meningkatkan sintetis kolagen
~Sebagai antioksidan
~Mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit

Manfaat Vitamin C Bagi Tubuh
1. Mencegah stroke
~Ada banyak bukti bahawa diet tinggi antioksidan yang kaya buah dan sayuran membantu mengurangkan penyakit kardiovaskular. Namun beberapa study penting menunjukkan bahwa mereka dengan pengambilan vitamin C dalam tubuh mereka, risiko untuk menderita stroke (terutama pada wanita) semakin menurun 

2. Melawan kanser
~Beberapa penelitian menunjukkan bahwa beberapa wanita yang megambil banyak vitamin C dari makanan seperti buah-buahan atau sayur (bukan suplemen), memiliki risiko lebih rendah terkena kanser payudara. 

3. Meningkatkan mood
Sejak dulu sudah diketahui bahawa kekurangan vitamin C dapat menyebabkan perubahan psikologis. Belum lama ini, peneliti dari McGill University menunjukkan bahawa pemberian suplemen vitamin C (500 mg dua kali sehari) bagi pesakit mental yang kekurangan vitamin C, secara signifikan membantu meningkatkan mood mereka

4. Mengubati infeksi vagina (BV)
~Infeksi vagina merupakan penyebab paling umum dari keputihan dan biasanya menimbulkan bau tidak sedap, yang mempengaruhi hingga 30 persen wanita hamil dan sepersepuluh wanita yang tidak hamil. Dua studi terbaru menunjukkan bahwa pemberian vitamin C tablet untuk vagina (250 mg selama enam hari) dapat mengubati bacterial vaginosis (BV) dengan cara menurunkan pH vagina .

5. Memperbaiki kulit
~Vitamin C adalah antioksidan yang paling banyak diperlukan kulit, di mana ia membantu meneutralkan radikal bebas yang menumpuk akibat sinar matahari dan usia. "Pemberian vitamin C yang dikombinasi dengan bahan lain, memperbaiki beberapa tanda-tanda penuaan termasuk garis-garis halus, pigmentasi tidak merata, warna kulit dan tekstur," kata Dr Mariusz Sapijaszko, direktur medis dari Youthful Image Cosmetic Surgery Clinic dan seorang profesor dermatologi di University of Alberta.



RM97.50

SAYA HARUS MEMILIH VITAMIN SHAKLEE

Teknologi penghasilan Vitamin C Shaklee adalah sustained release.Kenapa perlu teknologi sustained release? Sebab vitamin c mudah musnah,bersifat larut air dan tidak dapat disimpan lama dalam badan. Sustained release adalah teknologi yang membantu Vitamin C untuk kekal lama dalam badan dimana hanya 100mg vitamin C dilepaskan ke dlm badan setiap sejam.
Satu tablet vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren.
Vitamin C Shaklee lengkap dgn bioflavonoid (bahan penting yang membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik).. dan vitamin C shaklee semulajadi tanpa bahan pewarna atau perisa tambahan.



Tahukah Anda?
.
Tubuh anda mampu melakukan pelbagai perkara, tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin C. Oleh itu, anda perlu sentiasa mengambil vitamin C untuk tubuh anda melalui pemakanan harian dan suplemen.
.
Keistimewaan Shaklee:
.
Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
.
Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.
.
Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya. .
.
Saranan penggunaan:
- Untuk dewasa sahaja. Ambil 1 tablet sehari selepas makan.
.
Jom grab Vita-C Shaklee yang paling hot ni! .






cash on delivery ➡


Seri Kembangan,Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 
Continue Reading

Kelebihan ESP untuk semua-cantik sihat bertenaga kurus

Perbezaan ESP dengan soya biasa

ESP dibuat daripada kacang soya yang benar-benar semulajadi, iaitu kacang soya yang tidak diubahsuai genetiknya (non-GMO) sejak dari penghasilan biji benih sehinggalah dituai dan diproses menjadi ESP.

Manakala produk soya komersial lain, termasuk kacang soya yang dibeli di pasar, adalah kacang soya yang telah diubahsuai genetiknya supaya cepat membesar (sama seperti penghasilan ayam daging).


Kacang soya non-GMO adalah rendah lemak dan bebas kolesterol. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yang aktif.

Kacang soya biasa yang diubahsuai genetiknya pula mengandungi bahan-bahan aktif yang tidak dapat menghasilkan tenaga yang mencukupi untuk tubuh badan manusia malah membahayakan.


ESP membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim serta hormon yang sempurna. ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.

Soya biasa tidak membantu kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim serta hormon, walaupun diminum dalam kuantiti yang banyak kerana perubahan pada genetik soya itu sendiri.

Apatah lagi mengekalkan paras gula dalam darah apabila kandungan gula dalam soya tersebut sendiri pun sudah berlebihan daripada apa yang diperlukan oleh tubuh badan.


Kandungan lemak dalam ESP sangat minimum iaitu 1 gram dan tidak mempunyai laktosa bagi memastikan kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah.

Soya biasa pula mengandungi paras laktosa yang tinggi dengan gula berlebihan yang terkandung dalam setiap pek soya tersebut.


Yang paling penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, selain mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga.

Sedangkan soya biasa banyak mengandungi perasa tiruan, pemanis berlebihan, pewarna dan pengawet yang menampakkan kecantikan susu soya, malah tidak mengandungi sebarang khasiat selain sebagai penghilang dahaga sementara ketika diminum sejuk saat berbuka puasa.












cash on delivery ➡



Seri Kembangan,Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 

Continue Reading

Promosi January 2019 Set cantik,set kurus,set gastrik,set berpantang dan set menyusu shaklee

Assalamualaikumm  dan selamat pagi semua..😍😍

Bestnya pagi ni Kekda dah suap hantar anak bongsu sekolah.So bila dah bongsu ni boleh dikatakan waktu pagi Kekda ada la skit kelapangan.So boleh la jengah2 blogkan.

Promosi Bulan ni Januari 2019 bulan pertama tahun ini ialah ESP.Item yang paling paling paling di gemari ramai terrrmasuklah Kekda dan suami Kekda.Opsss adik mak pun suka sangta ESP ni.

Kami sekeluarga memang mengamalkan Esp ni dah hampir 6 tahun.Lamakan??
Sebab apa tau...

Sebab untuk kecergasan harian,cantikkan kulit,gastrik mak pun dah hilang setiap hari bertenaga jek dannnnnn yang paling penting jaga bentuk badan.

Mai tengok ESP ni kenapa sesuai untuk semua💑💑💑


Saya suka ESP

1. Gastrik teruk saya dah hilang
2. Susu badan pekat, anak tak mengempeng
3. Tak perlu bangun malam setiap sejam.untuk susukan anak. Ank cuma bangun sekali je...lega mak boleh lena tidur
4. Effect badan tak naik.berat Makin turun even tak kawal makan.


kebaikan dan manfaat minum ESP Shaklee ni? Jom baca satu satu hehe


1. Dilengkapi dengan unsur kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang tidak bersifat keasidan.

2. Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam

3. Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan

4. Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit.

5. Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan,

6. Memberi ton warna kulit yang sekata

7. Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu

8. Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)

9. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral

10. Rendah lemak, tanpa kolestrol

11. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi

12. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya

13. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone

14. Protein soya(tumbuhan )lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan

15. Membantu mengurangkan risiko kanser,

16. Bertindak sebagai antioksidan, 

17. Menguatkan sistem imun tubuh,

18. Mempertingkatkan tahap kolestol baik,

19. Memelihara kesihatan jantung

20. Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua

21. Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan

22. Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan  sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan

23. Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones.

24. Membantu merendahkan paras kolestrol,

25. Mencegah osteoporosis

26. Membantu pembentukan sel-sel baru.

27. Membantu menyembuhkan gastrik.

28. Memberi kekenyangan, sesuai untuk diet menguruskan badan.

29. Mempercepatkan pemulihan luka selepas pembedahan.

30. Memudarkan parut

31. Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak

32. Kecantikan kulit dan rambut


Apakah perbezaan ESP dengan soya lain?



1. Dihasilkan daripada soya non-GMO (selamat dari risiko toksin)

2. mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan

3. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral

4. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya

5. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone

6. Rendah lemak, tanpa kolestrol

7. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi


SIAPA YANG PERLU AMBIL ESP SHAKLEE? 

Ibu mengandung – makanan nutrisi yang terbaik, membantu kehamilan dan perkembangan fetus dengan lebih baik Ibu yang menyusu – mengalakkan dan mengekalkan penghasilan susu. Pengambilan ESP yang konsisten sepanjang tempoh penyusuan dapat membantu perkembangan fizikal bayi yang lebih sihatKanak-kanak 1 tahun ke atas – sangat sesuai untuk tumbesaran yang sempurna Pelajar / pekerja / individu dewasa / warga emas - penambah tenaga / energy booster Penghidap kencing manis Lelaki dan wanita – untuk mencegah dari penyakit Orang yang alergik atau alahan. Wanita ingin menguruskan badan 
Haaaaa Sebab ni la Kekda memang like sangat dengan ESP ni banyak sangat Kelebihannya.

Bulan ni BELI 6 PERCUMA 1 dan beli 2 dapat diskaun 5% Jimat sangat2.


Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:



Pengedar Shaklee (SID : 920212)



call/sms : 012-230 0921


www.wasap.my/60122300921  (klik)


FB: Ida Rashid


www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com



cash on delivery ➡


Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,


Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 


Continue Reading

Promosi Omega Guard untuk sendi dan kurus

Promosi berganda beli 6 percuma 1. Beli 2 dapat 5% potongan

OMEGA GUARD SHAKLEE
Kelebihan:

★☆ Omega 3 adalah asid  lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA  yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplement.

☆★ Sumber EPA dan DHA  yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh.

☆★ Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandunga DHA, EPA dan lain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik.

☆★ Jadi amat penting pastikan tubuh dalam  keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik.

SUMBER OMEGA 3

Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee
1.) Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair
    sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)

2.) Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.

3.) Omega 3  dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

4.) Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.

5.) 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.

6.) Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini

7.) Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.

26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee
1.)  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2.)  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.)  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.)  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.)  Mengekalkan tekanan normal darah
6.)  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.)  Mengurangkan sakit kepala
8.)  Merendahkan kolestrol
9.)  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10.) Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11.) Mengawal masalah obesiti
12.) Mengurangkan risiko penyakit jantung
13.) Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
14.) Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15.) Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16.) Membantu menyihatkan paru-paru
17.) Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18.) Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE  (lupus erythematosus)
19.) Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20.) Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21.) Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22.) Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23.) Memelihara fungsi-fungsi sendi
24.) Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-

-》 Mencegah insomnia
-》 Mengurangkan tekanan emosi
-》Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
-》 Membantu memperbaiki masalah autism
-》Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
-》 Mengurangkan masalah schizophrenia
-》 Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak




Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:



Pengedar Shaklee (SID : 920212) dari Tahun 2013


call/sms : 012-230 0921


www.wasap.my/60122300921  (klik)


FB: Ida Rashid


www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com



cash on delivery ➡


Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,


Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 
Continue Reading