GOUT DAN VITAMIN SHAKLEE



Gout adalah sejenis penyakit sendi berpunca daripada asid urik berlebihan yang terkumpul di dalam badan. Asid urik adalah bahan buangan terhasil semasa proses penghadaman sejenis protin bernama purin. Apabila tubuh kita berlebihan asid urik yang terkumpul di dalam sendi, ia akan menyebabkan gout, batu karang, dan kegagalan buah pinggang.

Di samping mendapatkan rawatan doktor yang berkelayakan, pesakit boleh cuba amalkan Set Gout Shaklee yang mengandungi Alfalfa, Performance Drink dan Omega Guard.

Fungsi-fungsi Set Gout Shaklee adalah:
Alfalfa - detoks semulajadi bertugas menyingkirkan toksik dari badan. Pengamal Alfalfa perlu mengambil air yang banyak (sebaik-baiknya 3-4Liter sehari) untuk membantu melancarkan proses detoks.

Performance Drink  -  memelihara atau seimbangkan kandungan air dalam badan supaya badan tidak mengalami dehidrasi. Pesakit gout perlu menyingkirkan asid urik dengan lebih kerap kencing. Air yang mencukupi dalam badan amat penting untuk melancarkan proses pembuangan asid urik. Performance Drink berfungsi mengantikan air yang hilang dan memelihara tahap air dalam badan pesakit.

Omega Guard – mengelakkan keradangan sendi dan mengurangkan kesakitan,sangat penting  bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk.Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi2 pesakit.ianya sebagai lengkah berjaga2 sebelum bengkaka itu menjadi lebih teruk.








Majoriti pesakit gout adalah lelaki dalam lingkungan usia 30 hingga 60 tahun.
Kaum wanita (sebelum putus haid) jarang mendapat penyakit ini.

Sakit Gout ini mungkin boleh sembuh dengan syarat pesakit mengambil langkah-langkah untuk mengatasinya sepanjang masa. Cara pemakanan pesakit harus ditukar kepada berlebihkan sayur-sayuran dan kurang daging dan makanan laut.

Di bawah adalah contoh makanan yang perlu dielakkan:-
Organ dalaman seperti hati, paru-paru, ginjal dan otak
Ikan bilis, ikan kembung, ikan sardin
Daging yang cincang
Ekstrak daging, ragi (seperti Marmite) dan kiub rebusan daging
Makanan bercengkerang seperti ketam, udang dan kerang

Untuk pertanyaan hubungi saya:





0 Comments:

Post a Comment