Wednesday, 9 January 2019

Promosi January 2019 Set cantik,set kurus,set gastrik,set berpantang dan set menyusu shaklee

Assalamualaikumm  dan selamat pagi semua..😍😍

Bestnya pagi ni Kekda dah suap hantar anak bongsu sekolah.So bila dah bongsu ni boleh dikatakan waktu pagi Kekda ada la skit kelapangan.So boleh la jengah2 blogkan.

Promosi Bulan ni Januari 2019 bulan pertama tahun ini ialah ESP.Item yang paling paling paling di gemari ramai terrrmasuklah Kekda dan suami Kekda.Opsss adik mak pun suka sangta ESP ni.

Kami sekeluarga memang mengamalkan Esp ni dah hampir 6 tahun.Lamakan??
Sebab apa tau...

Sebab untuk kecergasan harian,cantikkan kulit,gastrik mak pun dah hilang setiap hari bertenaga jek dannnnnn yang paling penting jaga bentuk badan.

Mai tengok ESP ni kenapa sesuai untuk semua💑💑💑


Saya suka ESP

1. Gastrik teruk saya dah hilang
2. Susu badan pekat, anak tak mengempeng
3. Tak perlu bangun malam setiap sejam.untuk susukan anak. Ank cuma bangun sekali je...lega mak boleh lena tidur
4. Effect badan tak naik.berat Makin turun even tak kawal makan.


kebaikan dan manfaat minum ESP Shaklee ni? Jom baca satu satu hehe


1. Dilengkapi dengan unsur kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang tidak bersifat keasidan.

2. Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam

3. Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan

4. Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit.

5. Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan,

6. Memberi ton warna kulit yang sekata

7. Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu

8. Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)

9. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral

10. Rendah lemak, tanpa kolestrol

11. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi

12. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya

13. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone

14. Protein soya(tumbuhan )lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan

15. Membantu mengurangkan risiko kanser,

16. Bertindak sebagai antioksidan, 

17. Menguatkan sistem imun tubuh,

18. Mempertingkatkan tahap kolestol baik,

19. Memelihara kesihatan jantung

20. Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua

21. Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan

22. Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan  sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan

23. Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones.

24. Membantu merendahkan paras kolestrol,

25. Mencegah osteoporosis

26. Membantu pembentukan sel-sel baru.

27. Membantu menyembuhkan gastrik.

28. Memberi kekenyangan, sesuai untuk diet menguruskan badan.

29. Mempercepatkan pemulihan luka selepas pembedahan.

30. Memudarkan parut

31. Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak

32. Kecantikan kulit dan rambut


Apakah perbezaan ESP dengan soya lain?



1. Dihasilkan daripada soya non-GMO (selamat dari risiko toksin)

2. mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan

3. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral

4. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya

5. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone

6. Rendah lemak, tanpa kolestrol

7. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi


SIAPA YANG PERLU AMBIL ESP SHAKLEE? 

Ibu mengandung – makanan nutrisi yang terbaik, membantu kehamilan dan perkembangan fetus dengan lebih baik Ibu yang menyusu – mengalakkan dan mengekalkan penghasilan susu. Pengambilan ESP yang konsisten sepanjang tempoh penyusuan dapat membantu perkembangan fizikal bayi yang lebih sihatKanak-kanak 1 tahun ke atas – sangat sesuai untuk tumbesaran yang sempurna Pelajar / pekerja / individu dewasa / warga emas - penambah tenaga / energy booster Penghidap kencing manis Lelaki dan wanita – untuk mencegah dari penyakit Orang yang alergik atau alahan. Wanita ingin menguruskan badan 
Haaaaa Sebab ni la Kekda memang like sangat dengan ESP ni banyak sangat Kelebihannya.

Bulan ni BELI 6 PERCUMA 1 dan beli 2 dapat diskaun 5% Jimat sangat2.


Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:



Pengedar Shaklee (SID : 920212)



call/sms : 012-230 0921


www.wasap.my/60122300921  (klik)


FB: Ida Rashid


www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com



cash on delivery ➡


Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,


Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 


Thursday, 1 November 2018

Promosi Omega Guard untuk sendi dan kurus

Promosi berganda beli 6 percuma 1. Beli 2 dapat 5% potongan

OMEGA GUARD SHAKLEE
Kelebihan:

★☆ Omega 3 adalah asid  lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA  yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplement.

☆★ Sumber EPA dan DHA  yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh.

☆★ Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandunga DHA, EPA dan lain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik.

☆★ Jadi amat penting pastikan tubuh dalam  keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik.

SUMBER OMEGA 3

Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee
1.) Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair
    sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)

2.) Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.

3.) Omega 3  dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

4.) Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.

5.) 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.

6.) Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini

7.) Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.

26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee
1.)  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2.)  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.)  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.)  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.)  Mengekalkan tekanan normal darah
6.)  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.)  Mengurangkan sakit kepala
8.)  Merendahkan kolestrol
9.)  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10.) Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11.) Mengawal masalah obesiti
12.) Mengurangkan risiko penyakit jantung
13.) Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
14.) Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15.) Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16.) Membantu menyihatkan paru-paru
17.) Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18.) Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE  (lupus erythematosus)
19.) Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20.) Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21.) Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22.) Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23.) Memelihara fungsi-fungsi sendi
24.) Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-

-》 Mencegah insomnia
-》 Mengurangkan tekanan emosi
-》Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
-》 Membantu memperbaiki masalah autism
-》Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
-》 Mengurangkan masalah schizophrenia
-》 Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak




Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:



Pengedar Shaklee (SID : 920212) dari Tahun 2013


call/sms : 012-230 0921


www.wasap.my/60122300921  (klik)


FB: Ida Rashid


www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com



cash on delivery ➡


Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,


Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 

Wednesday, 3 October 2018

Testimoni Vitamin C Sustained Release Shaklee,Untuk kulit cantik

Bulan promosi vitamin c ni ramai yang teruja.
Lagi2 pengamal vitamin c sendiri
Boleh la buat stokkan kan kan

Lagi teruja kongsi kebaikan dengan kawan2 tau


Baca dan pasti miliki Vita -C plus sustained  Release  ni tau


For more info or order
Whatsapp-Ida Rashid
www.wasap.my/60122300921
www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com

#setgorgeousshaklee
#omegaguardshaklee
#bazarpaknil
#jerawat
#setkurusshaklee
#colagenpowdershaklee
#vivixshaklee
#kulitcantiktanpacela
#vitamincshaklee
#alfalfashaklee
#setkuruspower
#shakleelifestyles 
#shakleeserdang
#shakleepuchong
#shakleeputrajaya
#sayajualshaklee
#espshaklee
#kulitcantik
#masalahkulit
#shakleekinrara
#shakleeserikembangan
#sembelit
#kolesterol
#shakleeequinepark
#testimonivitcshaklee
#shakleebukitjalil
#bandartunrazak
#shakleeupm
#pilkalsium

Tuesday, 2 October 2018

Promosi oktober 2018 Vita-C Plus Sustained Release untuk kulit cantik dan lembut

Vitamin C setiap manusia memang tak boleh menghasilkan dengan sendirinya.Sebab itu kulit kita akan mengikut usia kita jika tidak di endahkan.

RM97.50

Nak tahu rahsia Vitamin C 500mg Shaklee?

Kelebihan vitamin C shaklee

Tubuh kita memerlukan pengambilan vitamin C setiap hari kerana sifat vitamin C yang mudah larut dalam air menyebabkan badan tidak boleh menyimpan vitamin C. Vitamin C hanya ada dalam darah manusia selama 12 jam dan dalam tempoh waktu tersebut Vitamin C 'bekerja' dengan sel-sel tubuh untuk meningkatkan keimunan dan juga meningkatkan fungsi-fungsi sel di bahagian tubuh yang lain. 

Vitamin C amat diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu-tisu tubuh anfa yang mana vitamin C membina kolagen iaitu protein penting yang  melindungi tulang rawan, tendon, ligamen dan saluran darah. Selain itu pengambilan harian vitamin  C yang cukup membantu menyegerakan proses penyembuhan luka-luka, membaiki dan memelihara struktur tulang dan gigi.


Berdasarkan banyak kajian yang telah dilakukan, tubuh kita memerlukan 500mg vitamin C setiap hari untuk untuk mencapai tahap kesihatan yang baik. Kita memerlukan vitamin C setiap hari kerana sel-sel tubuh manusia tidak mempunyai enzim guluno-lacton-oxidase yang diperlukan untuk menukar glukos kepada ikatan kimia 2-keto L-Guluno-lactone untuk hasilkan vitamin C. Tambahan vitamin c sering digunakan dan mudah rosak dalam tubuh. Oleh itu, Kita memerlukan vitamin c sama ada melalui makanan ataupun supplement.


*Manfaat Vitamin C untuk Kulit

~Mencerahkan kulit, membuat kulit sihat dan bercahaya
~Memperbaiki tekstur kulit yang kusam dan pucat
~Melindungi kulit dari radikal bebas
~Mengurangkan proses pigmentasi akibat pengaruh UV B
~Meningkatkan sintetis kolagen
~Sebagai antioksidan
~Mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit

 1 botol bertahan untuk 6 bulan
jimatkan????

Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:



Pengedar Shaklee (SID : 920212)



call/sms : 012-230 0921


www.wasap.my/60122300921  (klik)


FB: Ida Rashid


www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com



cash on delivery ➡


Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,


Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 

Monday, 1 October 2018

Filem Paskal the movie

Filem Aksi yang terbaik di malaysia yang pernah Kekda tengok

Tiket kami 5 beranak 2 dewasa 3 kanak3.
Last minit En.Husband ajak tengok wayang cerita PASKAL katanya.

Tengok iklan dan cerita dari kawan2 yang dah tengok sangat menerujakan suami..hihihi..Suami Kekda ni susah sikit nak tgk cerita Filem melayu ni kecuali cerita Abang Mamat khalid jek dia layan untuk hepi2 kan diri setelah penat bekerja 

Last Kami 5 beranak tengok filem cerita Hantu kak limah HKL.Kami 4 beranak seronok tengok gelak n hepi eh lupa 6 orang tgk Mertua Kekda n sepupu Kekda.Cuma sorang yang bongsu takut tak tgk dia pura2 tidur dari mula sampai habis.

Di sebabkan dia takutlah kami tak tengok cerita munatik(huwaaa tersangatlah rugi sebab En.Husband Kekda ni klu nak tgk wayang semua dia nak angkut)

Opsss ni anak bongsu Kekda 4 tahun.Sori ek ni Kekda ambil gambar mula2 nak start dia dah tumpu dah sebab Kekda pujuk dia n cerita yang ni cerita lawan2 n tembak2.
So dia mmg like sangat bahkan ada baju askar mainan askar (walaupun yg murah).


Starting best n  last cerita pun best.Semua lapisan boleh tengok sebenarnya dalam masa yang sama boleh terangkan untuk anak2 pengorbanan tentera yang menjaga keamanan negara.Anak2 Kekda tgk cerita ni tak berbunyi langsung tenang n Kekda dapat menghayati kisah2 cerita ni.

Cerita Seorang anak suami ayah berkorban unuk negara seperti berkorban untuk keluarga.Sayangnya negara seperti sayangkan Keluarga.
Kerana sayangkan Keluarga Mereka ini harus mempertahankan negara.

Weh menitis ayaq mata wehhhhhh.
Last cerita ni Kekda tepuk tangan sorang2 tp terdgr jugak la ada yg tepuk tapi tak kuat mungkin malu kot..hihihi..Anak Kekda yang 4 tahun habis je cerita ni terus cakap Adik suka cite ni ibu.Oohhhh darah polis hutan dan darah tentera darah mengalir dalam darah anak ibu ni.
Atok Gemon (ayah husband Kekda)polis hutan
uwan Azawiah (ibu husband Kekda) polis
Atok Rashid (Ayah Kekda sendiri)tentera darat

Bangga tengok pelakon2 Hairul Azreen,Ammar Alfian,Henley Hii,Taufiq Hanafi,Gambit Saifullah,Hafizul Kamal dan Theebaan berlakon lagak ngeri sendiri.Nampak sgt2 tak kekok.

Hafizul Kamal berlakon hihi kelakar gelak jek kalau dia bersuara.Tapi Geng Paskal takde lak gelak.Tapi sumpah geli hati.Lagi2 tang Jeb...Jeb sepahtu ke?adohai cepuk kang.



Bila buat aksi lasak tu sakit2 badankan.tulang pun kena jaga.Ostematrix boleh membantu.

Korang kena tengok tau Sangat best aksi menyelam aksi terjun aksi lawan aksi tembak menembak semua disusun dengan teliti dan tersusun sangat...ank Kekda tu lepas tgk Paskal nak nail train lak kat alamanda ni.layankan jek.

Hidup kita ni nak hepi2 je
Hepi dunia dan akhirat
Islam itu sangat mudah

Love u Allzzzz 

Thursday, 27 September 2018

Set berpantang shaklee-set menyusu shaklee



#setberpantangshaklee  adalah set berpantang yang terbaik Kekda boleh katakan.

Kekda kenal shaklee preggykan anak no 3.
So Kekda tahu perbezaannya sangat ketara.

Kekda guna #sethamil  untuk kesihatan Kekda almaklum la masa tu dah ada anak 2 orang yang sekolah.So Kekda perlukan tenaga seperti orang yang tak preggy.

alhamdulillah rupanya Kekda dapat lebih dari itu.Kalau dulu preggy berat badan naik mendadak,penat,emo lebih,ada kencing manis 2x preggy ada diabetis tau.

Tapi preggy anak ke 3 alhandulillah semuanya normal.

So bila percayakan set hamil Kekda percayakan set berpantang jugak.
3 hari berpantang orang datang tengok pun dan macam tak berpantang sebab muka tak pucat dan sihat.Luka dalaman pulak cepat sembuh.Susu badan tak payah cakaplah melimpah basah baju.

Rezeki Kekda Kenal masa preggy ke 3.Suka n puashati..Semoga ibu hamil dan ibu berpantang amalkan set berpantang shaklee ni tau

mai whatsapp Kekda meh







Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:



Pengedar Shaklee (SID : 920212)



call/sms : 012-230 0921


www.wasap.my/60122300921  (klik)


FB: Ida Rashid


www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com



cash on delivery ➡


Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,


Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 



Tekanan darah rendah

Darah rendah sebenarnya sangat bahaya.

Jaga kesihatan harian kita.

Tanda2 Anda mempunyai tekanan darah rendah

➡️Cepat lelah
➡️Pening kepala ketika posisi badan berubah
➡️Mual
➡️Kulit berasa dingin
➡️Pucat dan lembap
➡️Pernafasan cepat dan pendek
➡️Berpeluh sejuk
➡️Cepat haus

Penyebab Tekanan Darah Rendah

Kekurangan volum darah (cecair mengalir dalam saluran darah seperti pendarahan yang tidak boleh terkawal)

Dehidrasi (yang mengurangkan kandungan cecair dalam badan seperti kes muntah yang teruk dan cirit-birit)
Masalah jantung (denyutan jantung yang agak cepat mahupun sebaliknya  yang terlalu lambat dan keadaan otot yang lemah)

Punca Tekanan Darah Rendah

➡️Penyakit jantung koronari

➡️Lemah jantung

➡️Gangguan rentak jantung

➡️Masalah injap jantung

➡️Penyakit buah pinggang

➡️Kencing manis yang tidak terkawal

➡️Paras gula rendah

➡️Penyakit berkaitan sistem endokrin seperti penyakti adrenal dan tiroid

➡️Kesan sampingan daripada ubat-ubatan yang diambil

➡️Faktor genetik


Set untuk darah rendah




Bcomplex

Mengandungi asid folik yang sangat penting untuk saraf dan tulang

Mengurangkan stress

Melegakan sakit kepala

Memberi tenaga 

Vitamin C

Membantu meningkatkan sistem imun 

Mengurangkan kerengsangan kulit 

Mencantikkan kulit 


Vitalea

Multivitamin yang lengkap dengan zat besi

Membekal tenaga 

Membantu  masalah anemia / HB rendah

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️




    Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:


    Pengedar Shaklee (SID : 920212)


    call/sms : 012-230 0921

    www.wasap.my/60122300921  (klik)

    FB: Ida Rashid

    www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com


    cash on delivery ➡

    Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,

    Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM