Wednesday, 3 October 2018

Testimoni Vitamin C Sustained Release Shaklee,Untuk kulit cantik

Bulan promosi vitamin c ni ramai yang teruja.
Lagi2 pengamal vitamin c sendiri
Boleh la buat stokkan kan kan

Lagi teruja kongsi kebaikan dengan kawan2 tau


Baca dan pasti miliki Vita -C plus sustained  Release  ni tau


For more info or order
Whatsapp-Ida Rashid
www.wasap.my/60122300921
www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com

#setgorgeousshaklee
#omegaguardshaklee
#bazarpaknil
#jerawat
#setkurusshaklee
#colagenpowdershaklee
#vivixshaklee
#kulitcantiktanpacela
#vitamincshaklee
#alfalfashaklee
#setkuruspower
#shakleelifestyles 
#shakleeserdang
#shakleepuchong
#shakleeputrajaya
#sayajualshaklee
#espshaklee
#kulitcantik
#masalahkulit
#shakleekinrara
#shakleeserikembangan
#sembelit
#kolesterol
#shakleeequinepark
#testimonivitcshaklee
#shakleebukitjalil
#bandartunrazak
#shakleeupm
#pilkalsium

Tuesday, 2 October 2018

Promosi oktober 2018 Vita-C Plus Sustained Release untuk kulit cantik dan lembut

Vitamin C setiap manusia memang tak boleh menghasilkan dengan sendirinya.Sebab itu kulit kita akan mengikut usia kita jika tidak di endahkan.

RM97.50

Nak tahu rahsia Vitamin C 500mg Shaklee?

Kelebihan vitamin C shaklee

Tubuh kita memerlukan pengambilan vitamin C setiap hari kerana sifat vitamin C yang mudah larut dalam air menyebabkan badan tidak boleh menyimpan vitamin C. Vitamin C hanya ada dalam darah manusia selama 12 jam dan dalam tempoh waktu tersebut Vitamin C 'bekerja' dengan sel-sel tubuh untuk meningkatkan keimunan dan juga meningkatkan fungsi-fungsi sel di bahagian tubuh yang lain. 

Vitamin C amat diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu-tisu tubuh anfa yang mana vitamin C membina kolagen iaitu protein penting yang  melindungi tulang rawan, tendon, ligamen dan saluran darah. Selain itu pengambilan harian vitamin  C yang cukup membantu menyegerakan proses penyembuhan luka-luka, membaiki dan memelihara struktur tulang dan gigi.


Berdasarkan banyak kajian yang telah dilakukan, tubuh kita memerlukan 500mg vitamin C setiap hari untuk untuk mencapai tahap kesihatan yang baik. Kita memerlukan vitamin C setiap hari kerana sel-sel tubuh manusia tidak mempunyai enzim guluno-lacton-oxidase yang diperlukan untuk menukar glukos kepada ikatan kimia 2-keto L-Guluno-lactone untuk hasilkan vitamin C. Tambahan vitamin c sering digunakan dan mudah rosak dalam tubuh. Oleh itu, Kita memerlukan vitamin c sama ada melalui makanan ataupun supplement.


*Manfaat Vitamin C untuk Kulit

~Mencerahkan kulit, membuat kulit sihat dan bercahaya
~Memperbaiki tekstur kulit yang kusam dan pucat
~Melindungi kulit dari radikal bebas
~Mengurangkan proses pigmentasi akibat pengaruh UV B
~Meningkatkan sintetis kolagen
~Sebagai antioksidan
~Mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit

 1 botol bertahan untuk 6 bulan
jimatkan????

Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:



Pengedar Shaklee (SID : 920212)



call/sms : 012-230 0921


www.wasap.my/60122300921  (klik)


FB: Ida Rashid


www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com



cash on delivery ➡


Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,


Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 

Monday, 1 October 2018

Filem Paskal the movie

Filem Aksi yang terbaik di malaysia yang pernah Kekda tengok

Tiket kami 5 beranak 2 dewasa 3 kanak3.
Last minit En.Husband ajak tengok wayang cerita PASKAL katanya.

Tengok iklan dan cerita dari kawan2 yang dah tengok sangat menerujakan suami..hihihi..Suami Kekda ni susah sikit nak tgk cerita Filem melayu ni kecuali cerita Abang Mamat khalid jek dia layan untuk hepi2 kan diri setelah penat bekerja 

Last Kami 5 beranak tengok filem cerita Hantu kak limah HKL.Kami 4 beranak seronok tengok gelak n hepi eh lupa 6 orang tgk Mertua Kekda n sepupu Kekda.Cuma sorang yang bongsu takut tak tgk dia pura2 tidur dari mula sampai habis.

Di sebabkan dia takutlah kami tak tengok cerita munatik(huwaaa tersangatlah rugi sebab En.Husband Kekda ni klu nak tgk wayang semua dia nak angkut)

Opsss ni anak bongsu Kekda 4 tahun.Sori ek ni Kekda ambil gambar mula2 nak start dia dah tumpu dah sebab Kekda pujuk dia n cerita yang ni cerita lawan2 n tembak2.
So dia mmg like sangat bahkan ada baju askar mainan askar (walaupun yg murah).


Starting best n  last cerita pun best.Semua lapisan boleh tengok sebenarnya dalam masa yang sama boleh terangkan untuk anak2 pengorbanan tentera yang menjaga keamanan negara.Anak2 Kekda tgk cerita ni tak berbunyi langsung tenang n Kekda dapat menghayati kisah2 cerita ni.

Cerita Seorang anak suami ayah berkorban unuk negara seperti berkorban untuk keluarga.Sayangnya negara seperti sayangkan Keluarga.
Kerana sayangkan Keluarga Mereka ini harus mempertahankan negara.

Weh menitis ayaq mata wehhhhhh.
Last cerita ni Kekda tepuk tangan sorang2 tp terdgr jugak la ada yg tepuk tapi tak kuat mungkin malu kot..hihihi..Anak Kekda yang 4 tahun habis je cerita ni terus cakap Adik suka cite ni ibu.Oohhhh darah polis hutan dan darah tentera darah mengalir dalam darah anak ibu ni.
Atok Gemon (ayah husband Kekda)polis hutan
uwan Azawiah (ibu husband Kekda) polis
Atok Rashid (Ayah Kekda sendiri)tentera darat

Bangga tengok pelakon2 Hairul Azreen,Ammar Alfian,Henley Hii,Taufiq Hanafi,Gambit Saifullah,Hafizul Kamal dan Theebaan berlakon lagak ngeri sendiri.Nampak sgt2 tak kekok.

Hafizul Kamal berlakon hihi kelakar gelak jek kalau dia bersuara.Tapi Geng Paskal takde lak gelak.Tapi sumpah geli hati.Lagi2 tang Jeb...Jeb sepahtu ke?adohai cepuk kang.



Bila buat aksi lasak tu sakit2 badankan.tulang pun kena jaga.Ostematrix boleh membantu.

Korang kena tengok tau Sangat best aksi menyelam aksi terjun aksi lawan aksi tembak menembak semua disusun dengan teliti dan tersusun sangat...ank Kekda tu lepas tgk Paskal nak nail train lak kat alamanda ni.layankan jek.

Hidup kita ni nak hepi2 je
Hepi dunia dan akhirat
Islam itu sangat mudah

Love u Allzzzz 

Thursday, 27 September 2018

Set berpantang shaklee-set menyusu shaklee



#setberpantangshaklee  adalah set berpantang yang terbaik Kekda boleh katakan.

Kekda kenal shaklee preggykan anak no 3.
So Kekda tahu perbezaannya sangat ketara.

Kekda guna #sethamil  untuk kesihatan Kekda almaklum la masa tu dah ada anak 2 orang yang sekolah.So Kekda perlukan tenaga seperti orang yang tak preggy.

alhamdulillah rupanya Kekda dapat lebih dari itu.Kalau dulu preggy berat badan naik mendadak,penat,emo lebih,ada kencing manis 2x preggy ada diabetis tau.

Tapi preggy anak ke 3 alhandulillah semuanya normal.

So bila percayakan set hamil Kekda percayakan set berpantang jugak.
3 hari berpantang orang datang tengok pun dan macam tak berpantang sebab muka tak pucat dan sihat.Luka dalaman pulak cepat sembuh.Susu badan tak payah cakaplah melimpah basah baju.

Rezeki Kekda Kenal masa preggy ke 3.Suka n puashati..Semoga ibu hamil dan ibu berpantang amalkan set berpantang shaklee ni tau

mai whatsapp Kekda meh







Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:



Pengedar Shaklee (SID : 920212)



call/sms : 012-230 0921


www.wasap.my/60122300921  (klik)


FB: Ida Rashid


www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com



cash on delivery ➡


Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,


Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 



Tekanan darah rendah

Darah rendah sebenarnya sangat bahaya.

Jaga kesihatan harian kita.

Tanda2 Anda mempunyai tekanan darah rendah

➡️Cepat lelah
➡️Pening kepala ketika posisi badan berubah
➡️Mual
➡️Kulit berasa dingin
➡️Pucat dan lembap
➡️Pernafasan cepat dan pendek
➡️Berpeluh sejuk
➡️Cepat haus

Penyebab Tekanan Darah Rendah

Kekurangan volum darah (cecair mengalir dalam saluran darah seperti pendarahan yang tidak boleh terkawal)

Dehidrasi (yang mengurangkan kandungan cecair dalam badan seperti kes muntah yang teruk dan cirit-birit)
Masalah jantung (denyutan jantung yang agak cepat mahupun sebaliknya  yang terlalu lambat dan keadaan otot yang lemah)

Punca Tekanan Darah Rendah

➡️Penyakit jantung koronari

➡️Lemah jantung

➡️Gangguan rentak jantung

➡️Masalah injap jantung

➡️Penyakit buah pinggang

➡️Kencing manis yang tidak terkawal

➡️Paras gula rendah

➡️Penyakit berkaitan sistem endokrin seperti penyakti adrenal dan tiroid

➡️Kesan sampingan daripada ubat-ubatan yang diambil

➡️Faktor genetik


Set untuk darah rendah




Bcomplex

Mengandungi asid folik yang sangat penting untuk saraf dan tulang

Mengurangkan stress

Melegakan sakit kepala

Memberi tenaga 

Vitamin C

Membantu meningkatkan sistem imun 

Mengurangkan kerengsangan kulit 

Mencantikkan kulit 


Vitalea

Multivitamin yang lengkap dengan zat besi

Membekal tenaga 

Membantu  masalah anemia / HB rendah

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️




    Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:


    Pengedar Shaklee (SID : 920212)


    call/sms : 012-230 0921

    www.wasap.my/60122300921  (klik)

    FB: Ida Rashid

    www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com


    cash on delivery ➡

    Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,

    Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 

    Wednesday, 26 September 2018

    Fungsi set kurus shaklee

    Fungsi setiap item set kurus power




    Lecithin(Bakar)
    -Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak.Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

    Alfalfa(Buang)
    -Bertindak sebagai detox semulajadi yang melawaskan sistem penghadaman dengan lembut. Menarik lemak yang teremulsi dari tindakan lecithin ke saluran najis. Proses membersihakn segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.
    Omega 3  (Bakar)
    -Dalam OMEGA GUARD meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama. Membakar lemak jahat dan menurunkan paras kolestrol di samping meningkatkan memori dan perkembangan otak yang sihat.

    Cinch shake (Bina)

    -Memberikan rase kenyang berjam-jam lamanya
    --Mengurangkan selera makan 
    -Memberi tenaga berpanjangan
    -Meningkatan metabolisme badan
    -Menghilangkan lemak yg berlebihan dan mengurangkan inci pada badan



    ESP (Bina)
    -ESP menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri 
    - ESP menganjalkan semula payudara yang kendur dan mengembalikan kecantikkan payudara anda 
    -ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih 
    - Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan merupakan salah satu milkbooster yang hebat 
    -ESP juga membantu menghaslkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam 
    -Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum 
    -Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan. 
    8) Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati. 
    -Berkesan mengurangkan eczema dan masalah kulit
    Herba Lax  (Buang)
    -Pembersihan najis yang tersekat
    meransang usus untuk percepatkan proses 
    -Pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
    -Membantu masalah sembelit
    tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi
    mengempiskan perut
    -ia juga membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut.

    Testimoni set kurus shaklee





    Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:


    Pengedar Shaklee (SID : 920212)


    call/sms : 012-230 0921

    www.wasap.my/60122300921  (klik)

    FB: Ida Rashid

    www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com


    cash on delivery ➡

    Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,

    Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM 

    Wednesday, 15 August 2018

    Herbal Blend Shaklee-Testimoni Herbal Blend Shaklee

    Testimoni Herbal Blend Shaklee


    Siapa yang Sesuai Menggunakan Herbal Blend Cream


    🌿 Bayi

    🌿 Lelaki mahupun wanita 

    🌿 Pesakit Ekzema ( masalah kulit )

    🌿 Bakal ibu yang bakal menimang cahaya mata / bayi

    🌿 Mereka yang mahukan kulit sentiasa cantik dan lembut

    🌿 Mereka yang sering demam 

    🌿 Kanak-kanak yang sering berkudis dan gatal-gatal

    🌿 Warga emas`

    🌿 Mereka yang mempunyai masalah demam campak, alahan dan sebagainya


    12 Kebaikan Herbal Blend Shaklee

    Gigitan nyamuk

    Krim ni juga bertindak sebagai krim penghalang gigitan nyamuk. Ianya sesuai bagi sesiapa sahaja tidak kira dewasa kanak2 atau warga emas.Herbal Blend sangat berkesan sebelum dan selepas gigitan nyamuk..Untuk mengelakkan diri digigit terus sapu HB di badan anak2 dan kita sendiri.Jika tidak sempat dan telah di gigit sapu sahaja di tempat gigitan nyamuk dan akan terus hilang kesan bengkak itu.So tak sempat la anak2 menggaru dan tidak luka berkudis

    Terkena minyak panas atau melecur

    Semua orang duk dapur rasanya mesti mengalami percikan minyak panas.Bila kena cepat2 sapu di tempat yang terkena minyak panas.Terkadang ada orang sangat sensitif kena sikit jek mesti ada kesan parut lama pulak tu nak sembuh.So kena je terus sapu.

    Luka

    Luka lagi2 anak kecil kita yang dah besar pun apa kurangnya luka sana sini.Ada luka bersih dahulu luka tu n sapu Herbal Blend tapi pedih sikit la sebab dia mintkan.

    Jerawat yang tidak banyak

    Ada juga yang sapu di jerawat.Tapi kena ingat Herbal Blend bukan khas untuk jerawat tau.Tapi ada jugak orang bagi testimoni kecut jerawat bila letak HB ni.Nak lagi puashati amalkan set kulit cantik luar dan dalam.Skin care shaklee sekarang ni youth skincare

    Bibir kering Merekah

    Bibir kering kurang air atau memang bibir sensitif dengan gincu dan Herbal Blend boleh membantu atasi bibir kering.Jangan bimbang Herbal Blend tiada bahan kimia, jadi tidak merbahaya

    Gatal-gatal

    Korang biasa tak tetiba ada gatal2 kat tangan,anak2 pun tetiba jek merah2 di badan.Kalau di kampung mungkin kita kata ulat bulu ke apakan..Ni rumah kat bandar n flat tetiba je anak Kekda pernah tau cepat2 sapu Hb ni duk sekejap terus hilang n takde gatal-gatal dah. 

    Kulit kering

    Untuk yang mempunyai jenis kulit kering krim Herbal Blend Shaklee memang sesuai kerana ia memberikan sedikit kelembapan kepada kulit. Bila disapu pada kulit, kulit akan menjadi lembap dan makin lembut.

    Tumit merekah

    Ramai juga yang mengalami tumit kaki merekah.Banyak faktor tau.Faktor cuaca,tak cukup air dan sensitif dengan simen dan habuk.So sebelum tidur usap-usap jek tumit kaki dengan herbal blend mesti lena tidur

    Ekzema

    Ekzema ialah sejenis penyakit alahan kulit ada yang dari lahir ada yang baru masuk alam persekolahan baru ada ekzema ni.Kawan Kekda anak2 dia memang sensitif dengan panas dan habuk setiap bulan 2 tiub herbal blend mesti order (Tidak di sarankan utuk Ekzema berair)

    Ruam /melecet

    Kebiasaannya bayi yang akan alami ruam lampin sampaikan kulitnya menjadi kemerah-merahan hingga melecet. Sapu Herbal Blend Shaklee di sekitar ruam secara nipis-nipis setiap kali membersihkan serta menukar lampin. 

    11.Chickenpox / Cacar air

    Chickenpox atau cacar air boleh sembuh dengan cara tradisional iaitu daun bambu. Namun pada zaman sekarang ini,bagi sesetengah tempat daun bambu sukar dicari. Oleh yang demikian, krim Herbal Blend ini boleh digunakan sebagai pengganti kepada daun bambu.  Sapu krim Herbal Blend Shaklee satu badan dari awal sampai tapak cacar dia kering, pada masa yang sama parut cacar yang kecil akan cepat hilang dan untuk orang dewasa disarankan cepat2 ambil esp n vitamin 

    12.Demam


    Oh memang elok Kekda tercuba haritu.Mikhail panas badan masa Kekda sapu di tangan n kaki Kekda teringat la Herbal Blend boleh membantu jugak.Esok tu Mikhail tak jadi demam.
    Krim Herbal Blend Shaklee ini membantu menurunkan suhu badan dari luaran. Ingat Herbal Blend bukan ubat untuk sembuh lagi2 anak yang sudah terlalu panas dan sudah teruk demamnya.Segeralah berjumpa dengan doktor.

     

    For more info or order
    Whatsapp-Ida Rashid
    www.wasap.my/60122300921
    www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com

    #setgorgeousshaklee
    #omegaguardshaklee
    #bazarpaknil
    #jerawat
    #setkurusshaklee
    #colagenpowdershaklee
    #vivixshaklee
    #kulitcantiktanpacela
    #vitamincshaklee
    #alfalfashaklee
    #setkuruspower
    #shakleelifestyles 
    #shakleeserdang
    #shakleepuchong
    #shakleeputrajaya
    #sayajualshaklee
    #espshaklee
    #kulitcantik
    #masalahkulit
    #shakleekinrara
    #shakleeserikembangan
    #sembelit
    #kolesterol
    #shakleeequinepark
    #testimonivitcshaklee
    #shakleebukitjalil
    #bandartunrazak
    #shakleeupm
    #pilkalsium


    😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍



    Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm75.00 (termasuk cas penghantaran) seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi Ida Rashid untuk keterangan lanjut.


    Anda boleh membuat belian di mana-mana cawangan dengan harga Ahli.Saya boleh membantu anda mendaftar hanya melalui Online.


    Untuk tempahan dan pertanyaan sila berhubung melalui:


    Pengedar Shaklee (SID : 920212)


    call/sms : 012-230 0921

    www.wasap.my/60122300921  (klik)

    FB: Ida Rashid

    www.sihatdalamkehidupan.blogspot.com


    cash on delivery ➡

    Seri Kembangan,Putrajaya,HUKM Cheras,

    Bandar Kinrara,Equine Park,Puncak Jalil dan UPM